torsdag 29 september 2011

Funderar!!

Godkväll mina nära och kära!

Jag orkade inte blogga igår, hade sånna enorma smärtor, mådde illa och ja... ich:((
Mår bättre idag, har inte behövt äta så mycket medicin och även om smärtorna finns är det bättre.
Jag va ner på smärtenheten och fick en Quntensa behandling på magen idag, vi gör ett expriment. Läkaran vet inte vad som är problem och vi prata då fram och tillbaka. Om det finns nervskador efter alla oprationer tar quntensan bort dom och då kanske vi är en bit på väg. Jag väntar nu på att få komma till mag och tarm enheten för en ny utredning. Först var det två månaders väntetid, men nu liger jag som akut patient.. jag hoppas det blir snart. Vet att jag ska ha tålamod, men jag känner att jag snart inte orkar mer.... haft ont så länge den 4okt är det 14 månader sen det hela började... det är lång lång lång tid.
Känner mig även besiken över att läkarna på något sätt har gett upp, de liksom för svårtt känns det som, jag trodde man som läkare tyckte om utmaningar...

Ibland när jag träffar mina vänner glömer jag bort att deras liv går vidare, dom utveklas, upplever och stimoleras dagligen. Jag känner mig som jag står på paus, evig väntan efter att livet ska börja igen.
Samtidig så händer det en massa fatastiska saker i kärlekslivet i hela denna röra hitta jag prinsen som står stadigt vid min sida i vått och vått...;)) Han är fantastisk på alla sätt och viss, finns inga ord för det stödet han ger, vi har blivit sambo, Lima har fått en husse och jag älskar mitt nya liv... Önska jag kunde få må bra och få lite daglig stimolans i livet från jobb och världen, resa lite, gå på tjejmiddagar skäma bort prinsen, mm myspys....

Träffade en tjej idag som ligger inlagd för att dom inte fått bort hela moderkakan efter förlosningen av hennes fina son, hon ligger nu och är helt hjälplös, dom ska operera henne i morgon. Av hela mitt hjärta hoppas jag att hon kommer må bra sen, så hon får njuta av att vara mamma. Hennes man finns vid hennes sida hela tiden, det gör mig glad, att hon inte ska behöva kämpa själv... lycke till tjejen!!!

Nu sitter jag här och njuter av känslan att må lite bättre, min sänggranne har bytat avdelning, så nu e jag ensam igen:)) lite skönt faktiskt!!
Fundera här om dagen att det måste vara fantatiskt deprimernade att läsa min blogg, ska se om jag kan hitta en positisv och den gammla roliga jag igen... snart :))

Trevlig kväll :))

1 kommentar:

  1. Hej hjärtat!! Hoppas att din "quentensabehandling" går bra. Vad bra att du nu står på akuttid för för ny utredning. Alltid något att se fram emot. Håller tummarna att detta kan ge svar och förhoppningsvis en lösning så du ska slippa all smärta. Vi är många som tänket på dig. Puss o kram Jenny R

    SvaraRadera