torsdag 13 oktober 2011

Min första tårta!

Jag fick äran att göra en tårta till prinsens syster och far som fylla år.
Jag bestämde mig för att göra allt från grunden. Men blev väldigt besviken...

Tårtbotten som jag baka belv väldigt torr och bastant, lätt att jobba med men inte så god. Det resseptet vill jag inte använda fler gånger. Hallomusen och chokladmusen blev jätte goda och va enkelt att göra. Sen gjorde jag världens godaste buttercrem med vitt choklad, så gudagott.
Men trots det så blev tårtan i så god när tårtbotten va så tor. Jag letar nu lite efter olika resept för att hitta det perfekta. Vet man kan köpa och att dom inte kostar så mycket, men det kul att prova sig fram...

Jag hade en ide om att smörja in hela kakan i buttercrem sen decorera med blommor och rosor o marsipan. Det gick jätte bra, blev inte helt nöjd. Så när vi kom hem från tårtdecor med mina nya leksaker skulle jag fixa till den lite ex med glitter och andra små detaljer. Oj oj oj va det inte blev bra. Jag tig bort blommor och glitter och slängde på vitt marsipan och börja om, men det ville inge som jag ville. Så jag tog fram grädden och decorera lite. Blev inte jätte nöjd men så mycket klokare;) ska lägga upp en blid när prinsen kommer hem.

Hi hi hi jag ska göra en tårta till den 29 okt och har då lite planer på att provbaka i cupkake storlek så jag inte blir besviken på smaken igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar